sobota, 19 października 2013

Kulturalna sobota...

Sobota mija mi, o dziwo, bardzo leniwie. Zrobiłam tylko małe porządki, byłam na niewielkich zakupach, a tak to błogie lenistwo: ciekawa książka, dobry film, umilacz zapachowy, gorąca herbatka żurawinowa i ciepły kocyk :) Mam nadzieję, że u Was jest podobnie ;-) 

Jak co tydzień przychodzę do Was z kilkoma poleceniami 'kulturalnymi'. Jako, że książek ostatnio żadnych wam nie polecałam, dzisiaj na pierwszym miejscu znajduje się taka propozycja. Jest to książka Martyny Wojciechowskiej "Ale Czat!". Książka jest pewnego rodzaju przewodnikiem po Etiopii, w którym autorka pokazuje tradycyjne obyczaje plemion zamieszkujących tamtejsze tereny. Osobiście bardzo lubię książki podróżnicze i relacje tego typu, więc dzisiaj nawet skusiłam się na zakup tej książki w Biedronce :)


Utwór, który w ostatnich dnia męczę nieubłaganie to "Prime Time" Janelle Monae ft. Miquel. Piosenka wpadła mi w ucho i nie może z niego wypaść ;-)


Film, który chciałabym Wam polecić to "Między wierszami" z Brianem Cooperem w głównej roli. Lubię tego aktora i w tym przypadku mnie nie zawiódł. Film opowiada historię młodego pisarza, próbującego zaistnieć na literackim rynku. Niestety sukces nie przychodzi łatwo, ale niespodziewane znalezienie zapomnianej powieści i wydanie jej pod swoim nazwiskiem, znacznie przyspiesza jego osiągnięcie. Niestety cała prawda o autorze i jego doskonałej powieści kryje się między wierszami, które przypomni mu nieznajomy starszy człowiek...


Mam nadzieję, że coś z tych rzeczy przypadnie Wam do gustu. Udanego weekendu :)

Pozdrawiam Kasiaaa :-)

5 komentarzy:

  1. Temat przewodni filmu już tyle razy wałkowano że nie wiem, czy się skuszę, ale nie mówię NA PEWNO NIE :)
    Też lubię książki podróżnicze, Pałkiewicza w szczególności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pierwszy raz trafiłam na taki temat filmu, dlatego mi przypadł on do gustu. A Pałkiewicz to klasyka :-)

      Usuń
  2. Jakoś nie przepadam za książkami podróżniczymi. ;** Ale propozycje ciekawe. <33 Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń