sobota, 3 sierpnia 2013

Zakupy z głową...


Ostatnio przeczytałam fajny artykuł o robieniu zakupów z głową. Pomyślałam sobie, że muszę Wam go pokazać, bo wiem, że dużo blogerek ma manię kupowania na zapas. Później niestety część z tych rzeczy albo ląduje w koszu, albo zostaje rozdana innym, bo już zbliża się termin ważności. Ja także wpadłam w manię kupowania, szczególnie kosmetyków, kiedy zaczęłam czytać blogi kosmetyczne. Bardzo lubię testować nowe kosmetyki i lubię się przekonać na własnej skórze o ich działaniu. Czasami dzięki temu trafiam na kosmetyczne perełki, które na stałe goszczą w mojej łazience. Czasem trafi się też jakiś kosmetyczny bubel, do którego nigdy już nie wracam. Ostatnio jednak starałam się nie odwiedzać drogerii, w których kuszą półki uginające się od nowości kosmetycznych. Dzięki temu na bieżąco zużywam moje kosmetyczne zapasy, których ostatnio trochę mi się uzbierało. Staram się teraz kupować tylko te kosmetyki, które już mi się kończą. Jeśli już jakiś kosmetyk mi nie odpowiada to staram się go użyć do innej części ciała, niż do tej, do której jest przeznaczony :) Niestety kobiety lubią pocieszać się i poprawiać sobie humor zakupami i ja też czasami skuszę się na jakąś promocję, ale staram się przy tym kontrolować ;) 
Dla zainteresowanych mądrym kupowaniem wklejam artykuł.

"Dlaczego kupujemy? 
Najsilniej działają na nas promocje - 75% ankietowanych  przyznała się, że przynajmniej raz na jakiś czas kupuje coś dlatego, że to coś zostaje oznaczone hasłem „promocja”. Polacy lubią też eksperymentować - słowo „nowość” elektryzuje połowę z nas.
Równie duża część z nas, bo aż 62%, sugeruje się zasłyszaną opinią. 1/3 ankietowanych biegnie do sklepu, by zrobić na kimś wrażenie. Ale zdarza się również, że kupujemy coś nagle, pod wpływem impulsu – do takiego zachowania przyznało się 47% ankietowanych. Najmniej atrakcyjne okazują się być dla nas konkursy – tylko 1/5 kupuje coś, by wziąć w nich udział. Aż 57% Polaków wybiera się do sklepu, by kupić coś i dzięki temu poczuć się lepiej.

Na co zwracamy uwagę kupując kosmetyki?
Najważniejsze dla kupujących są: przystępna cena 58%, skład 49%, informacje na opakowaniu zgodne z oczekiwaniami 48%, a następnie promocja 37%, rozpoznawalna marka 35%, pozytywna opinia znajomych 35%. 

Marnowanie kosmetyków
Chociaż większość Polaków deklaruje, że w ogóle nie zdarza im się wyrzucać kosmetyków, których nie zużyli do końca, to aż 43% pozostałych czasami tak robi, 18% robi to przynajmniej raz na pół roku i aż 36% ankietowanych przyznało się, że zdarza im się wyrzucić kosmetyk, którego nawet nie zaczęło używać i tu podobnie 18% robi to przynajmniej raz na pół roku.





Powody wyrzucania kosmetyków:
- przekroczenie terminu ważności – 53%
- zakup nieodpowiedniego lub złego jakościowo kosmetyku – 29%
- niewłaściwe przechowywanie – 24%
- zbyt duże zakupy 15%
- zapomniałem ich użyć 14% 
- znudził mi się 12%
- brak pomysłu na wykorzystanie produktu 10%.

Nie do końca umiemy, ale generalnie chcielibyśmy mniej kupować i dotyczy to również kupowania kosmetyków. Niestety: 20% Polaków często ma poczucie, że zmarnowała pieniądze kupując dany kosmetyk, 20% eksperymentuje z kosmetykami i jak się nie sprawdzą, to nieraz się marnują, 17% ma wrażenie, że ma za dużo kosmetyków i gubi się w nich."


Co o tym myślicie? Też tak macie, że na zakupach szalejecie, a potem zastanawiacie się do czego zużyć kupione kosmetyki? Zużywacie kosmetyki na bieżąco czy macie ich duże zapasy?

Pozdrawiam K. :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz