niedziela, 21 czerwca 2015

Tygodnik kulturalny...


Kolejny tydzień czerwca za nami, pora więc na podrzucenie Wam kilku poleceń kulturalnych, które umilą Wam niedzielny relaks. Kiedyś w ogóle nie sięgałam po polską literaturę, jednak ostatnio nadrabiam zaległości w tej dziedzinie. Obecnie najczęściej sięgam po książki Agnieszki Lingas-Łoniewskiej, w które trochę się wkręciłam ;-) Ostatnio polecałam Wam serię "Zakręty losu", a dzisiaj polecam książkę "W szpilkach od Manolo" tejże autorki. To opowieść o kobiecie sukcesu, która jest trochę zakręcona i nieogarnięta. Kiedy pewnego dnia na jej miejscu parkingowym parkuje tajemniczy przystojniak, który okazuje się być jej nowym przełożonym, jej życie nabiera jeszcze większego zamętu. Książki tej autorki charakteryzują się sporą dawką uczuć, tajemnicą w tle, codziennymi dramatami i odrobiną sensacji. Wszystko to razem tworzy przyjemne historie, które czyta się jednym tchem, tak jak i w przypadku tej książki.



Pozostając w granicach naszej rodzimej twórczości polecam wam utwór Bednarka "Sailing". Nie od dziś wiecie, że bardzo go cenię za jego pozytywne podejście do muzyki, jego muzykę, a także jego zachowanie na koncertach. Dlatego polecam wsłuchać się w jego muzykę i sięgnąć po jego najnowszy album, który niedawno tez Wam polecałam ;-)



Film, który ostatnio obejrzałam to "Dzika droga" z Reese Witherspoon w roli głównej. Czytałam książkę na podstawie której powstał ten film i muszę powiedzieć, że zarówno film, jak i książka są na tym samym poziomie. Do tej pory jeszcze chyba nie widziałam, aby Reese Witherspoon nie grała ładnej i pustej blondynki. W tym filmie jest zupełnie inaczej, ponieważ gra ona dziewczynę z bagażem nieudanych życiowych doświadczeń, która wyrusza w samotną pieszą wędrówkę. Jej wyprawa ma być próba odnalezienia samej siebie i oczyszczenia się z negatywnych emocji, jakie przez wszystkie lata ją otoczyły. To spokojne i refleksyjne kino drogi, która skłania do zastanowienia się nad swoim życiem.



Postanowiłam też co jakiś czas porzucać Wam linki do artykułów czy zdjęć, które w ostatnim czasie mnie zainteresowały. Oto i one:

 

* Osobom planującym lub już mającym za sobą okres ciąży, polecam artykuł "Jak przetrwać ciążę? Poradnik dla mężczyzn". Ciąża jeszcze przede mną, ale w artykule i tak doszukałam się kilku damsko-męskich oczywistości, które autor trafnie ocenił.

* Patrząc na te zdjęcia aż chciałoby się podjąć zatrudnienie w biurze Google we Wrocławiu :-)

* Marzycie o wydaniu książki, ale myślicie, że jest to nierealne i dobijają Was niepowodzenia? Nie przejmujcie się tym, ponieważ wielu światowej sławy pisarzy musiało przejść tą samą drogą co Wy, a ich książki były nawet kilkadziesiąt razy odrzucane przez wydawnictwa, zanim stały się światowymi bestsellerami.


3 komentarze:

  1. wpisałam ten film do notatnika filmów do obejrzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna ta piosenka Bednarka! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. film mnie zaciekawił, na pewno zobaczę w wolnej chwili:)

    OdpowiedzUsuń