niedziela, 5 lipca 2015

Tygodnik kulturalny...


Ufff! Ale upał! Naprawdę dawno pogoda mnie tak nie zmęczyła. Ale mimo takich upałów nie narzekam na gorąco, bo wolę to niż deszcze i zimno. Dzisiaj trochę się nawet poopalałam więc jest dobrze :-) Jak co tydzień mam dla Was kilka kulturalnych poleceń, które mogą umilić Wam weekendowy relaks.


Książka, którą właśnie przeczytałam to "Bez strachu. Jak umiera człowiek" autorstwa Magdaleny Rigamonti i Adama Ragiela. Przyznam szczerze, że z lekkim strachem podchodziłam do tej książki, ponieważ jak większość ludzi boję się śmierci i nie chcę o niej myśleć. Ta książka jednak uświadomiła mi, że pani z kosą może przyjść do każdego z nas w każdym nieoczekiwanym momencie naszego życia. Dzięki niej mniej więcej wiem, co dzieje się z ludzkim ciałem po przejściu na drugą stronę, jeśli chodzi o kwestie pogrzebowe i czysto fizyczne. Książka pokazuje, że biznes pogrzebowy nie jest pozbawiony ludzi bez skrupułów, ale są też tacy, którzy szanują ciało człowieka także po śmierci. Doprowadzanie nieboszczyka do przyzwoitego wyglądu wymaga wielkiej wiedzy, umiejętności, ale i szacunku. Więc jeśli interesuje Was taki temat to zachęcam do przeczytania tej książki, bo można z niej naprawdę sporo wynieść.

 

 

 Zbaczając z poważnego tematu, mam dla Was przyjemną komedię "Tammy". Główną rolę gra świetna Melissa McCarthy, którą bardzo lubię. Gra ona kobietę - posiadaczkę wielkiego pecha, która traci pracę w fast foodzie, a na dodatek odkrywa, że mąż ją zdradza. Postanawia więc wyruszyć w podróż, w której towarzyszy jej zakręcona, lubiąca sobie wypić babcia. W filmie nie brak zabawnych momentów, a wszystko za sprawą genialnej głównej aktorki. Początkowa scena w filmie, podczas której tytułowa Tammy jedzie autem i "nuci" sobie piosenkę lecącą w radio, przypomina mi mnie samą ;-)



Na koniec utwór pozytywny i relaksacyjny, czyli "We need love" w wykonaniu Treeshy i Denhama Smitha. Uwielbiam takie klimaty więc musiałam się tym utworem z Wami podzielić :)



Chciałabym polecić Wam jeszcze filmik, który w ostatnim czasie wzbudza wiele emocji. Nagrała go dziewczyna, która od kilku miesięcy publikowała w internecie swoje zdjęcia bez makijażu. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że boryka się ona z trądzikiem. W filmiku pokazane są komentarze, które otrzymywała po publikacji swoich zdjęć. Filmik pokazuje, że ludzie są nietolerancyjni i bezlitośni, ale też pokazuje, że pomimo wyglądu zewnętrznego każdy z nas jest piękny i wyjątkowy. Sama walczę z trądzikiem od wielu lat i wiem jakie myśli potrafi on wywołać w nas samych więc autorce tego filmiku należy się wielki szacunek, że poruszyła ten temat.

 


4 komentarze:

  1. Muszę odgadnąć tą komedię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. komedia ciekawa :) a co do książki muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że nie tylko ja udostępniłam filmik My Pale Skin :) A książka ciekawa, co nieco w tym temacie już wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Bez strachu" sobie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń